Jak najtaniej wysłać list?

0
195

Korespondencja listowa pomimo rozwoju technologicznego i zastępowania analogowych metod cyfrowymi, cały czas cieszy się niesłabnącą popularnością. Czasami jesteśmy zmuszeni wysłać list (zwykle dotyczy to pism urzędowych). Z korespondencji listownej na co dzień korzystają firmy i wiele instytucji państwowych. Poza tym to także druki adresowe, bezadresowe i listy marketingowe. Przesyłki pocztowe listowe są zwyczajnie tańsze niż nadanie czegoś w formie paczki. Jak zatem najtaniej wysłać list? Wystarczy skorzystać z usług poczty!

Jakiego operatora pocztowego wybrać?

W dzisiejszych czasach wybór jest spory i każdy może dokonywać go według własnych preferencji. Wydawać by się mogło, że najlepiej w tym zestawieniu wypada rynek kurierski, gdyż standardowo dostarcza przesyłkę w ciągu jednego dnia (nie licząc weekendów). Jednocześnie jest to jednak najdroższa forma przesyłki listowej. W praktyce natomiast czas doręczenia listu zależy także od rejonu zamieszkania. Miejsca prowincjonalna mają pod tym względem gorzej niż większe metropolie.

Ile kosztuje wysłanie listu pocztą?

Wszystko zależy od rodzaju wybranego listu oraz jego gabarytu. Listy polecone są nieznacznie droższe niż listy zwykłe. Cennik poczty dotyczy listów do wagi 2000 g. Nie są to wygórowane ceny jak za nadanie przesyłki dwukilowej w porównaniu do innych przewoźników. Przy większej ilości nadawanych przesyłek cena dodatkowo jest niższa. List polecony dociera w ciągu 3 dni od jego nadania. Nierzadko jednak możemy cieszyć się przesyłka już następnego dnia. Co więcej, korzystając z trackingu, możemy na bieżąco śledzić etapy jego podróży. To duże udogodnienie i większe bezpieczeństwo transportu korespondencji.

Korespondencja marketingowa

Cennik poczty inaczej wygląda w przypadku listów marketingowych. To bowiem nieco inny rodzaj korespondencji, w skład którego wchodzą:

-druki adresowe,

-druki bezadresowe,

-przesyłki reklamowe.

Wszystkie zawierają treści promocyjne i zazwyczaj są nadawane w większej ilości, a nie jako pojedyncza przesyłka. Dany pułap określa też cenę jednostkową. Przesyłki marketingowe to doskonały sposób na dotarcie do potencjalnych klientów.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here